HTML

Városi túlélő

Túlélési tippek, ötletek gyűjteménye városlakóknak, ha beütne a krach. Prepping - avagy felkészülten várni szokatlan helyzeteket.

A túlélők

Friss topikok

  • Irbisz: @Cuba-Libre: no igen, de ez csak stabil környezetben, "békeidőben" működőképes. A Covid és hatása... (2022.06.01. 14:33) Eközben az Auchanban...
  • katzor: kommunistanáci??? gondolkozz mielőbb leírsz valamit! hülyegyerek az egész családod az! (2022.05.01. 22:21) Prepperek, ti őrültek!
  • Almandin: Eléggé elsüllyedt ez a blog, de ma olvastam, hogy Ausztriában, Németországban milyen helyzet kezd ... (2021.11.07. 20:32) A legfontosabb túlélési technikák
  • Grego76: @prukker: nem bunker az, hanem u.n. tűztorony. Ebből figyelték a városi tűzeseteket. Szemben, a ge... (2021.04.20. 10:41) A kaméleon
  • pirított tücsök: "Fontos még, hogy legyen a háznál kézi gabonaőrlő! Ezzel lisztet tudsz őrölni. kb. 50-70.000 Ft. ,... (2021.02.24. 16:22) Vendégposzt: A felszerelésről

Fuss, rejtőzz, harcolj!

2013.02.12. 10:26 Martin Blake

Talán kevésbé tartozik a blog tematikájának fősodrába, de egy korábbi, a fegyverekről szóló poszt után kialakult beszélgetés miatt gondoltam, hogy mégis érdemes lehet megosztani veletek a következő videót. A szituáció egy átlagos hétköznap a munkahelyen, míg egyszercsak betoppan egy állig felfegyverzett ember. Mik a túlélési lehetőségek? Ebben a párperces videóban néhány ötletet láthattok erre az esetre. Akinek kell, magyar feliratot is bekapcsolhat a jobb alsó sarokban.

Te hogyan élnéd túl ezt a helyzetet? Várom a kommenteket, Cuba nevű olvasónknak pedig köszönet a videóért!

95 komment

Címkék: videó fegyver túlélés

A bejegyzés trackback címe:

https://varositulelo.blog.hu/api/trackback/id/tr365076087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Péter Kádas 2013.02.12. 11:24:51

Köszönet a videóért. Tanulságos.

genarlot (törölt) 2013.02.12. 12:26:41

Jó videó, én mondjuk a hisztérikusan sivákoló nőket első körben ott hagynám, elbújni nem lehet velük, mert lebuktatnak, egy ember könnyebben bújik el, mint egy hat emberből álló csoport.

mossberg operator 2013.02.12. 12:52:14

En mar voltam hasonlo szituban, leblokkolsz...Csak lestem, hogy miert van az emberen simaszk, meg pisztoly a kezeben. Meg szerencse hogy alruhas zsaruk voltak, akik megrohantak a mellettunk levo asztalnal ulo drogkereskedoket a Mekibe. Amig oda nem ertek hozzajuk, addig egy kurva szot sem szoltak, csak annyit lattam, hogy rohan FELEM egy ember simaszkban, fegyverrel...Na, itt volt a blokk...Mar vege is volt, mire felocsudtal...

Locomotiv 2013.02.12. 15:11:42

@londonercsecse: Én is ettől félek, hogy most azt mondom menekülnék mint a szél, de egy valós helyzetben lehet én is leblokkolnék ahogyan Te. A monitoron nézve az ilyet olyan egyszerű a képlet de amíg nem kerül az ember egy éles szituba nem lehet biztos a saját reakciójában.

vjalle76 2013.02.12. 15:32:22

Hat ez olyan mint a South Park-bol a "Mit tegyunk, ha jon a lava?" Duck & cover.

Tblog 2013.02.12. 16:04:05

Először engem keresett meg a videó feltöltője/lefordítója, de mondtam neki hogy én sajnos nem értek egyet a videó üzenetével és megadtam neki ennek a blognak a címét, hogy itt talán közzéteszik. :)

A problémám a videóval annyi, hogy ez amerikai embereknek készült, itt az önvédelmi fegyvertartás megengedett 49 államban (és legális lesz hamarosan az 50.-ben is), de a videó ahelyett, hogy azt javasolná hogy ha nincs más választásod akkor vedd elő a saját fegyvered, inkább azt mondják, hogy fogj egy ollót, egy széket vagy egy poroltót és azzal támadd meg a lövöldözőt. Vajon mennyi esélye van valakinek egy poroltóval egy akármilyen lőfegyverrel szemben? Nem sok.

Vitaindítónak persze jó a videó, csak nekem elvi okból vaj bajom ezzel az oktatófilmmel. :) tuleloblog.blogspot.com/

McKinney 2013.02.12. 16:44:58

@Tuleloblog: szabad fegyvertartás esetén sem életszerű, hogy az embernél éppen van.
Az emberek többsége nem Rambo, és nem éppen akciófilmben szerepel, üdv a valóságban.
A vidó perfekt, kár, hogy egyre inkább olyan létjogosultsága van, mint bármely munkavédelmi oktatásnak.

Tblog 2013.02.12. 17:13:20

@McKinney: Pedig de. Nézd csak ezt meg. 8.8 millió.

legallyarmed.com/ccw_statistics.htm

Több államból nem tüntettek fel adatokat, emellett van 4 olyan állam ahol engedély nélkül lehet fegyvert viselni utcán, munkahelyen. Tehát olyan 12,000,000 biztosan van, akár több is. Főleg hogy az adatok egy része több éves és az engedéllyel rendelkezők száma folyamatosan növekszik.

Az ilyen dolgok olyan helyeken történnek ahol rengeteg ember tartózkodik. Az esély arra hogy valakinél pont lesz lőfegyver, az 100:2-höz, esetleg 3-hoz, de volt már olyan is, hogy kocsiban volt a megtámadottak fegyvere, kimentek érte és visszamentek az épületbe megállítani az őrültet. És sikerült nekik.

Most pedig tömegével képzik ki a tanárokat a fegyvertartásra. (Bár erről nem ír a sajtó, pedig több államban is ez történik.)

Tblog 2013.02.12. 17:16:49

"Az emberek többsége nem Rambo, és nem éppen akciófilmben szerepel, üdv a valóságban."

Ez ostobaság. Az emberek azért tartanak lőfegyvert, hogy megvédhessék magukat. Szerinted mi abban a "valóság", hogy valaki embereket öl, erre a lőfegyvert tartó áldozat elé ugrik, hogy "nem vagyok Rambo, kérlek lőj le, mert nem fogom magam megvédeni". Ebben semmi valóságalap nincs.

Ezzel szemben évente 2-2,5 millió ember használja az önvédelmi lőfegyverét az Egyesült Államokban. A legtöbb esetben már az is elég, ha ráfogják a bűnözőre.

Homo Homini Lupus 2013.02.12. 17:33:46

@Tuleloblog: Ja, meg rendkívül sokan halnak meg otthon a saját fegyverüktől, mert az asszony, vagy a férj, vagy a gyerek azzal nyírja ki őket. Illetve a gyerekek beviszik a suliba, mint tudjuk. Ha tiltanák a fegyvertartást, sokkal kevesebb halottjuk lenne.

Homo Homini Lupus 2013.02.12. 17:37:06

Én már kinéztem magamnak az irodából a menekülési útvonalat. Szerencsére az ablakom egy tetőre nyílik és azon keresztül kijutnék a hátsó kertbe, aztán usgyi. Szerintem szégyen a futás, de hasznos. Nem kell hősködni, egyértelmű, hogy pucolni kell, amint lehet, amilyen messze csak lehet. Nem tudom a videón miért maradtak ott a közelben, én elfutottam volna jó messzire és közben hívtam volna a szarukat. A nagyobb baj akkor van pl., ha mondjuk a kisgyerekeddel vagy, mert őt biztos nem hagynád ott, és hátráltatna a menekülésben. Erre jobb nem is gondolni...

Homo Homini Lupus 2013.02.12. 17:40:47

@Homo Homini Lupus: Illetve nyilván nem a szarukat, hanem a zsarukat...

Tblog 2013.02.12. 17:42:14

@Homo Homini Lupus: Gondolom nem igazán rágtad át magad a témán, mert akkor nem írnál ilyeneket.

"Ha tiltanák a fegyvertartást, sokkal kevesebb halottjuk lenne."

Ennek semmi valóságalapja nincs. Mexikóban teljesen tiltott a fegyvertartás és többszöröse a gyilkossági ráta.

Lackó555 2013.02.12. 20:35:36

@Homo Homini Lupus: Illetve nyilván nem a szarukat, hanem a zsarukat... Az ugyanaz , legalábbis itt Mo-n ...

koxi 2013.02.13. 08:23:51

A videót jónak tartom, köszi a feltöltést. Van benne pár tipp, ami nem biztos h eszembe jutott volna.
A fegyverekről meg: ha lehetne én is tartanék fegyvert. De a mellette-ellene érveket meddő vitának tartom. Ugyanaz mint a hidegháború, csak ez kicsiben. X nek azért kell atom, mert fél Y atomjától. De mivel Xnek is lett atomja, Y több atomot csinál,amire válaszként X is még több atomot állít hadrendbe. Mi lenne ha senkinek nem lenne atomja, nem az lenne a tuti?

Homo Homini Lupus 2013.02.13. 08:52:20

@Tuleloblog: Ne gyere Mexikóval! Ott lényegében az ország egyes részein nem működik az államhatalom, mivel az a kartellek kezében van.

astonferi 2013.02.13. 09:32:51

esetleg példa lehet svájc vagy ausztria. ott sincs fegyveres probléma pedig tarthatnak otthon fegyvert

A Spanyol Inkvizíció 2013.02.13. 10:06:48

@londonercsecse: pont ettől hatékonyak
és ha elkezdesz hősködni, akkor téged is pofánvernek.
nincsen erre jó megoldás szerintem

Szilv Eszter 2013.02.13. 10:13:41

@Tuleloblog: szerintem igenis van összefüggés az embereknél lévő fegyverek száma és az iskolai vagy otthoni gyilkosságok száma között.
Ezt tkp. - néhány fegyverbuzit leszámítva- mindenki el is ismeri.

Nazareus 2013.02.13. 15:46:21

@Héja nász az avataron: Nincs összefüggés. Elöször is, az államokon belül, ahol tiltották a fegyvertartást, általában magasabb volt a bünözés (24%-al magasabb volt az eröszakos büncselekmények száma, 19% magasabb a gyilkosságok száma és 39%-al magasabb a rablások száma).

Ha nemzetközi összehasonlitást próbálunk tenni, akkor maximum azt lehet kihozni, hogy nincs összefüggés (Svácj és Izrael is jó példa, mindkettöben szabad fegyvertartás van és alacsony bünözés).

Forrás:
www.cato.org/publications/commentary/gun-control-myths-realities

albino combino 2013.02.13. 15:55:10

@Tuleloblog: kiváncsi lennék azért, hogy hány munkahelyen tűrik el hogy a legálisan tartott fegyvered ott legyen az öveden

astonferi 2013.02.13. 16:04:27

szerintem legtöbbször nem a legális fegyvertartó a veszélyes hanem az aki illegálisan tart mert az javarészt nem önvédelemre tartja ellenben a legális tartóval. ezért kéne nálunk is engedélyezni.

Tblog 2013.02.13. 16:38:04

@koxi: Nem, mert az sose fog megtörténni. Nem élünk tökéletes világban. Atommal nem lehet célbalőni, sportolni, vadászni, de lőfegyverekkel igen. És mi lenne ha egy lőfegyver se lenne? (Mint ahogy ez Magyarországra majdnem igaz is.) Akkor puszta kézzel és késekkel ölik az embereket.

Tblog 2013.02.13. 16:39:09

@Homo Homini Lupus: Miért, szerinted az Egyesült Államok gettóiban működik az államhatalom? :-P Ha működne, már rég megoldották volna az egész gettó problémát.

Tblog 2013.02.13. 16:42:58

@Héja nász az avataron: Az iskolák nagy része törvényileg "fegyver mentes övezet". Mindig ott szokott lövöldözés és kemény erőszak történni, ahová tilos fegyvert bevinni.

Magyarországon ezek szerint nincs erőszak se az iskolákban, se otthon?

Japánban, Kínában előszeretettel, mennek be őrültek késsel iskolákba, munkahelyekre és szúrják le a diákokat. A múltkor 20 embert ölt meg késsel egy őrült aki berontott egy általános iskolába. Persze az nem volt a hírekben, a késes tömeggyilkosságokat ki kell cenzúrázni, a fegyveres lövöldözést meg akkor is nyomni kell ha csak 1 darab sérült van.

Tblog 2013.02.13. 16:48:08

@albino combino: Amelyik munkahely külön nem tiltja, ott legális. (Néhány kivétel van, de ezt is állama válogatja - iskolák, kocsmák és még 4 hely). De ha mondjuk egy irodában dolgozol ahol nincs külön szabály ellene, akkor bizony nálad lehet.

"ott legyen az öveden"

Rejtett viselésről van szó, nem nyíltról. Általában mindenki úgy hordja és így nem is lehet tudni hogy kinél van és kinél nincs.

Nazareus 2013.02.13. 17:06:45

@Tuleloblog: Nagyon érdekes a rejtett vagy nem rejtett viselés kérdése. Egy idöben Florida államban nem volt szabad rejtve viselni a fegyvert. Igy aztán a bünözöknek könnyebb dolguk volt: egyböl látták kit érdemes megtámadni.

Viszont egyszer ezt megváltoztatták: szabad lett rejtve is viselni a fegyvert. A bünözés mértéke számottevöen csökkent, kivéve a turisták ellen elkövetett büncselekményekét :) A turistákról feltételezték a bünözök, hogy nincs náluk fegyver, a többiekröl nem tudták, ezért a turistákat támadták...

Tblog 2013.02.13. 17:31:39

Így van. Florida azért is érdekes, mert jelenleg Floridában több mint egymillió a viselési engedélyek száma. A lakosság számához viszonyítva ez 1:19-hez. Ez igen magas arány, duplája az országos átlagénak. :)

astonferi 2013.02.13. 18:09:01

teljesen más gondolkodás modról van szó. míg nálunk illetve kelet-európában nem volt engedve és csak álom volt a fegyvertartás máshol mint pl. amerika sokkal régebbi hagyománya van ennek és ebben nőnek fel emberek, ezért más a fegyverekhez való viszony itt mint ott.

Nazareus 2013.02.13. 18:47:43

@astonferi: Ez igaz, viszont lehet változni :)

Tblog 2013.02.13. 19:03:22

@astonferi: Nem feltétlenül. Itt az ország fele józanul gondolkodik, a másik fele meg azt hiszi, hogy legálisan vásárolt fegyvertartás nélkül megszűnne a bűnözés és eljönne a világbéke. Valamiért azt hiszik, hogy ha a kormány hoz egy törvényt, azt a bűnözők és az őrültek is be fogják tartani. Nem tűnik fel nekik, hogy hiába tilos a drogozás is, mégis drogozik az ország jelentős része, vagy legalábbis kipróbált valamilyen drogot életében. Ahogy a 20-as évek alkoholtilalmával is csak annyit értek el, hogy az emberek illegális zugkocsmákban itták az illegális piákat és a maffia jól megerősödött emiatt. Bonyolult kérdés, de kis gondolkodással szerintem rá lehet jönni hogy a témával kapcsolatban mi logikus és mi nem. :-)

astonferi 2013.02.13. 19:18:25

@Nazareus: lehetne de ehhez engedni kéne a fegyvertartást.
@Tuleloblog: igen de van választása. itt nincs.
saját példából tudom hogy milyen a hozzáállás. 83- 99 ig sportlövő voltam. különböző fegyvernemeket kiprobáltam. nem értették mi ebben a sport ha nem gyilkolok le senkit. szomorú volt néha hallgatni az elképzeléseket

Tblog 2013.02.13. 20:15:17

Ne is mondd. Én is sokszor elmagyaráztam már az okvetetlenkedőknek, hogy az én puskáim áldozatai csak papírlapok. Nem értik meg. De a vadászokat is előszeretettel "gyilkosozzák le", nem értik meg hogy az se jó ha elszaporodik a vadállomány. De sokan még a bűnözőket is megsiratják, ha egy törvénytisztelő polgár rájuk lő. Ahogy azt azt az áramos bácsit is legyilkosozták, mikor a saját portáját védte.

prukker 2013.02.14. 01:27:32

@Tuleloblog: NA jó, de Mexikóban háború van. Drogháború. Vesd össze az adatokat a ruszkikkal. Vagy velünk. Vagy bárkivel, ahol nincs háború...

Tblog 2013.02.14. 03:00:47

@prukker: Itt is az van. 1971 óta 1 trillió ! dollárt költött az USA a drog ellenes háborúra.

Oroszok? Ok.

Oroszországban 100.000 emberből 10.2 ember válik gyilkosság áldozatává.
USA-ban ez 100.000 embernél ez 4.8.

Ebből persze lejön, hogy itt nem viccel a rendőrség se, mert majdnem 600 embert lő le a rendőrség, évente. Nem beszélve arról, hogy benne van a statisztikában az önvédelemből elkövetett emberölés is. Ami szintén elég magas szám, mert itt az önvédelem nem tabutéma, hanem jog. :)

De ha mindezt félrerakjuk, még akkor is DUPLA esélye van az embereknek arra, hogy Oroszországban megöljék, mint az Egyesült Államokban.

cereal killer 2013.02.14. 10:19:12

@astonferi: Bullshit.
A fegyvertartás egészen a háború végéig eléggé szabados volt kishazánkban, lapozz fel bármelyik 20-as 30-as évekből származó Vasárnapi Újságot (ez jellemzően apróhirdetésekkel volt tele) és meglátod. Az szocializmusban is több közük volt az embereknek a fegyverekhez a honvédség, MHSZ, Munkásőrség stb révén mint manapság. Minden gyárban, üzemben fegyverszobák voltak. Emellett azért voltak vadászok is szépszámmal az országban. Mégsem váltak őrültté az emberek.

Lassan ott tartunk, hogy végre legalizáljuk a melegházasságot, bizonyos drogokat a liberalizmus jegyében, de nem értem, hogy a fegyverekkel mi a gond?

Egyébként példának ott vannak a szlovákok, csehek, gondolom nem vitatod el, hogy ők kultúrálisan, történelmileg, mentalitásban mennyire közel állnak hozzánk. Náluk akár sorozatlövő fegyvereket is lvehetnek hétköznapi polgároknak (nyilván megfelelő feltételek mellett) mégsem folyik vér a Duna medrében.

Persze tisztában vagyok vele, hogy megrögzött fegyverelleneseket meggyőzni nem lehet, mert a saját hülyeségüket hajszolják az észérvek felhozatala helyett.

astonferi 2013.02.14. 11:15:09

@cereal killer:
igazad van én is egy ésszerű fegyvertartás mellett vagyok. csak a 20-30 évek óta volt egy generáció váltás meg egy háború és némi kommunizmus egy 56-os forradalommal. sajnos e tekintetben mindenki előttünk jár és a tapasztalatok sem negatívak így nem értem én sem hogy miért nem lehet változtatni.

Asidotus 2013.02.14. 14:23:41

A videót nézve eszembe jutott egy dolog:
a végén egy poroltó van a fickó kezében. Ha azzal lefújja a támadót, az mivel jár?

Tblog 2013.02.14. 18:12:01

Attól még meg tudja húzni a ravaszt, az biztos. Ha szemüveges vagy napszemüveges, akkor talán csak köhögni fog?

cereal killer 2013.02.14. 23:46:02

@Tuleloblog: "meg tudja húzni a ravaszt"

Az állatokkal való közösülést nem büntetik az USA-ban? :)

Elsütőbillentyű lesz az inkább.

Tblog 2013.02.14. 23:55:48

Szerintem teljesen egyértelmű hogy miért "ravaszt" írtam.

Soha nem fogok "elsütőbillentyűt" írni olyan helyen, ahol a többség nem tudja mi az.

Akik nem igazán foglalkoznak ilyesmivel, azok nem tudják mi az az elsütőbillentyű, az agyazás, a huzagolás, űrméret, stb.
De nekiállhatunk szakszavakkal dobálózni, csak akkor a többség nem fogja érteni hogy miről beszélünk. :)

Martin Blake · http://varositulelo.blog.hu 2013.02.14. 23:59:31

@Nűnű: Semmilyen komoly sérülést nem okoz általában, inkább időnyerésre lehet alkalmas. Az arcon fújt ember szeme szúrni és könnyezni fog jóideig, dezorientált lesz a "felhő" miatt, ha letüdőzi a CO2-t, akkor esetleg a mellkasa is szúrni fog. Igazából komoly sérülést nem lehet vele okozni, esetleg a kiürülő palackkal utána könnyebben lehet suhintani.

Persze ez kétélű kard, mert a megzavart fegyveres valószínűleg összevissza fog lövöldözni lányos zavarában, aztán csak szerencse kérdése, hogy kit talál el. Inkább végső megoldás a porraloltó, mert akkor már sokat úgyse tehet az ember, de legalább megpróbálta.

Martin Blake · http://varositulelo.blog.hu 2013.02.15. 00:02:58

@Tuleloblog: Így van, maradjunk csak a félhivatalos, "kocsmai" stílusnál. Úgy értem, mintha egy pohár sör mellett dumálnánk itt a témáról, ez nem számonkérés és kár lenne összeveszni az elsütőbillentyűzésen vagy ravaszozáson. :D

Tudjukmirőlvanszó.

Bony 2013.02.15. 10:32:55

Fegyver rossssszzzzz!!! Mindaddig,amig rad foglyak! De mivel vedekezhetnel ellene? Imaval,vagy fegyverrel! Szlovakiaban elek,es a kedvesem nemsokara abszolvalja a fegyvertartasit-munkajabol kifolyolag,aztan mar nezem is a Glockot haza,bar soretesnek jobbam orulnek,de ez van. Es utana Isten irgalmazzon annak,aki hivatlanul a fure lep! Kulonosen ha gebasz lesz,amugy pacifista uzemmodban vagyunk. Egyebkent nem art a jo kondi,futas,bicikli,stb,de nem a gyuras,az szart se er! Nem 120al fogsz mellezni egy tamadas eseten,hanem power kell! Igaz munkas ero:ez pedig a crossfitt! Gyors,egyszeru,celravezeto gyakorlatsorozatok,melyeket akar favagas,vagyparmarias pofonnal is hasznalhatsz.... Béke!

astonferi 2013.02.15. 11:15:47

@Bony: na mesélj a szlovák fegyvertatási törvényről és lehetőségekről.

Bony 2013.02.15. 11:44:36

@astonferi: nem tudok,mert rendkivul tajekozatlan vagyok a temaban. Egyenlore csak alapdolgokat tudtam meg,tehat agyatlanul mem fogok eszet osztani. Nekem a parom a JolyJokerem. Amint megokosodom megosztom veletek a tótiai lehetosegeket.
Mindenestetre en fegyver parti vagyok,mert inkabb legyen,de nekelljen hasznalni,minthogy kelljen,de nincs mit!

A Spanyol Inkvizíció 2013.02.15. 12:13:55

@cereal killer: amikor valaki fentebb fegyverbuziról beszélt, akkor szerintem rád gondolhatott.

cereal killer 2013.02.15. 12:24:04

@A Spanyol Inkvizíció: én meg rólad beszéltem az első kommentem végén.

Persze az észérvek megint elmaradnak a részedről.

cereal killer 2013.02.15. 12:25:36

@Tuleloblog: Nem bírom kihagyni ezt a viccet valahányszor meglátom leírva. :)

koxi 2013.02.15. 15:22:00

Egy kis lájtos téma, mielőtt a túlélők egymásnak esnek:
Tettem egy ujabb mikroszkopikus lépést a prepperkedés terén. Kikeltek az első paprika és paradicsom palántáim. Magyar magokat vettem. Mivel kertem nincs, de van egy nagy erkélyem, idén ha minden jól megy, paradicsomot és paprikát fogok szedni az erkélyen. Ha bejön, jövőre megpróbálok a környéken egy kis kertet venni, vagy bérelni.

albino combino 2013.02.15. 16:12:18

@Tuleloblog: lehet csak az én európai agyamnak furcsa ez, de én nem nézném jó szemmel ha egy beosztottam fegyverrel jönne egy értekezletre.

albino combino 2013.02.15. 16:14:40

ha már koxi felhozta - mi lehet az a növény amit érdemes ültetni mert rövid idő alatt nagy energiával tud ellátni?
A paradicsom az nem tudom mennyire jó megoldás. így békeidőben persze tök mindegy, de nem tudom gebasz esetén mennyire hasznos.
Mondjuk egy erkélyen mi az amit ha elültetnék akkor túlélném egy darabig? Plusz számoljunk hozzá napi egy patkányt (csak hogy nagyon posztap legyek)

Roberto Carlos 2013.02.15. 16:40:17

@cereal killer: a ravasz mindenkinek ugyanazt jelenti, hiába is jössz ide menőzni, hogy te mindenkinél okosabb vagy.

@albino combino: nyugi, nem veled van a baj. van pár önjelölt rambó, aki azt hiszi, hogy ha szembe állna vele egy betörő, akkor meg merné húzni a ravaszt (milicistáknak: elsütőbillentyű)
pedig 90%-kuk a remegéstől a saját lábába lőne.

@koxi: előre szólok, hogy ha keret bérelsz, azt nem te fogod leszüretelni :)

Lackó555 2013.02.15. 16:55:58

@astonferi: Lehet , hogy kettős államolgárság kell , és akkor Mo.-on is lehet fegyót tartani ?

Tblog 2013.02.15. 17:02:57

@cereal killer: Oké, de ne felejtsd el, hogy a szaknyelv a "kakas"-t használja és az is állat, nem csak a ravasz! :D

Tblog 2013.02.15. 17:05:07

@Lackó555: Azt én kétlem. Ez az ország törvényein múlik, nem az állampolgárságon. Különben akkor az összes amerikai turista Glock-al járna Magyarországra. :)

Tblog 2013.02.15. 17:07:07

@Roberto Carlos: Ha az életedre törnek, vagy a családod életére, akkor bizony lőnél. Ez nem rambóság, hanem józan ész. Aki nem teszi meg, az esetleg utána temetésen vehet részt, talán a sajátján. Ami mindenképp kerülendő.

astonferi 2013.02.15. 17:55:55

@Lackó555: lehet bár szerintem a külföldire is a magyar törvények vonatkoznak. árulod még az ijadat ?

Lackó555 2013.02.15. 18:18:41

@astonferi: A komplett íjat megveték . Egy Samick Sht balos középrész van még eladó .

Martin Blake · http://varositulelo.blog.hu 2013.02.15. 21:25:39

@Héja nász az avataron: Ja, láttam reggel a hírekben, nagyon kemény! :O
Majd mindjárt meg is nézem jobban, mi történt, de reggel még áldozatokról is írtak (sérültekről), meg a hangrobbanás miatt beszakadt tetőkről... Hogy mik vannak!

Martin Blake · http://varositulelo.blog.hu 2013.02.15. 21:28:46

@koxi: Ennek örülök, én is pont ezzel kezdtem. A paradicsomot valamivel egyszerűbb volt nekem kikeltetni, de aztán nagyon sok macera volt vele (cserépben, nem földben). Vagy túl vizes volt, vagy túl száraz... valami mindig nem tetszett neki, de végülis adott paradicsomot.

A paprikát meg nagyon nehéz volt csíráztatni, talán hetek is elteltek, mire néhány szár erőre kapott, közben egy csomó megadta magát. De aztán gyönyörű kaliforniai paprikáim nőttek, nem győztem betelni az illatával. :)

Martin Blake · http://varositulelo.blog.hu 2013.02.15. 21:31:56

@albino combino: Hm, ennek esetleg utánanézhetünk majd. Én valamilyen salátára tippelnék, van olyan, ami hetek alatt ehető állapotba kerül, igénytelen, nem kell sokat gondozni. Persze nem kaviár, de ideig-óráig el lehet rágcsálni.

Bony 2013.02.15. 22:01:55

Gyerekek,ne osztozzatok picsasagokon,mert kibaszottul okossakat lehet irni arc nelkul,de baromsagokat is.
Magat a fegyver elsuteset a helyzet hatarozza meg,a szitu,de ez egyenenkent valtozo lehet. Gyakorlas,megszokast igenyel,pszichologiailag is rakell keszulni. Nem csak bummolsz,aztan nyomod az egeret tovabb,es losz megint,kozben nyomsz 1 R betut....de elkalandoztam . Sajna nemtudok konstruktiv lenni.
Ami gyorsan nohet,es igenytelen az lehet gomba is-feny nelkul,asszem,csak meleg kell neki,es eleg laktato is lehet....persze ez csak 1gyors otlet.

Martin Blake · http://varositulelo.blog.hu 2013.02.15. 22:23:09

@Bony: Hm, eszembejuttattad, anyukám szerzett be régebben gombát. Egy fehér műanyag doboz, földdel, amit állandóan locsolni kellett, aztán hipp-hopp gombák nőttek benne. Nem tudom, létezik-e még ilyen, mert nem voltunk nagyon gombások, így nem volt népszerű sem otthon ez a dolog, azóta se vettünk ilyet.

Tblog 2013.02.15. 23:05:16

@Bony: Ez csak részben igaz. Ne hidd hogy az amerikai kisnyugdíjas állandóan lőterekre jár gyakorolni, meg naponta azon gondolkozik hogy mi lőni fog-e, ha muszáj lesz. Ha helyzet van, azonnal cselekszik mindenki, fegyver felkap, valaki rohan felé, lő. Vagy mellé lő és elfut a támadó, vagy eltalálja és kiterül. Hogy mi történt, azt majd később rakja magának össze, közben nincs erre idő.

És beszólni ilyen lövöldözős számítógépes játékos stílusban pedig teljesen felesleges. Ha ránézel a blogjaimra, láthatod hogy járok lőtérre és van néhány lőfegyverem, tehát kicsit azért több tapasztalatom van ezzel kapcsolatban, mint aki "egérrel lő". :-P

Tblog 2013.02.15. 23:07:47

Nézzétek meg ezt a fegyveres támadós videót.

www.youtube.com/watch?v=COZm7uCCjHM

Szerintetek a biztonsági őrnek mennyi esélye lett volna egy kisollóval, vagy egy tűzoltókészülékkel. :-D

Bony 2013.02.16. 09:52:15

@Tuleloblog: amerika messzi fold,lehet nincs is,mert meg nem lattam:D Csak azt akartam kihozni a dologbol,h ha kapsz fegyvert,attol meg nem leszel rambo,mig a kisnyugdijasoknak az Usaban lehet 30eve ugyanaz a 38asa van,abbol az utolso 10evben mar nem is lott vele,de akkor is megszokta,hasznalta,lott vele,hozzaszokott h az elete resze-mig nalunk ez nagyon is ujdonsag lenne.
Inkabb eloszor a fizikai felkeszulesre fektetnem a hangsulyt,amire nembreagalt senki. En egszen komoly fotelninja voltam sokaig+20kilo fokazsirral,amit elkezdtem ledolgozni. Mar korabban emlitettem,hogu avgyurasos izomagysagnak gebasz eseten nem veszed hasznat. Bicozni futni jo-kondi jo lesz tole,de a fizikai eroder csak egy sportban tudod a megfelelo kondival egyensulyban fejleszteni,ez pedig a crossfitt. Mindenkinek ajanlom,mert valoban fejleszti a hetkoznapi muszklikat,igaz nem leszel tole kidoboemberstilusu pacsirta,de garantalom,hogy ha megfosatsz barkit ha mar belejossz. Mellesleg egeszseges dolog a mozgas.
Szalljunk le a puskatemarol,mert csak parazsvitazunk.

Bony 2013.02.16. 09:59:39

@Martin Blake: igen erre gondoltam. Kicsit sokara terem,de viszont igenytelen...
Majd korbe kerdezem a kozossegem,h mik jutnak az eszukbe, gyors termes es min.gondozasos novenyekrol.
Bar akkor inkabb a polcrol leveszem a raktarkeszlet 1konzervjet kajalni...es nincs kerteszkedesi problema.

Lackó555 2013.02.16. 12:04:57

Én most a Kettlebell-t kezdtem el ... Aztán ha lement pár kiló , jöhet a komolyabb erősítés túrákkal....

Asidotus 2013.02.16. 12:57:02

@Lackó555:
nem kell várni a túrákkal, menni kell. Hétköznap lóbáld a gömböcöket, hétvégén meg irány a hegyek!
A súlyzós edzésnek is jót tesz a jobb kondíció.

albino combino 2013.02.16. 13:44:08

@Martin Blake: eszembe jutott közben még valami
bogarak - nem a leggusztusosabb, de nem kell velük sokat küszködni (legalábbis gondolom kevesebbet kell foglalkozni velük mint egy tehénnel), kis helyen elvannak, szerintem a tartásuk se annyira macerás. Na meg ugye ott már nagyon nagy gebasz lenne hogy ha egy halom bogárért betámadnának, ugyanez mondjuk 3 csirke miatt gyakrabban előfordulhatna. Talán ez a legfőbb érv mellettük, hogy nem hivalkodóak és nem csalogatják oda a rosszarcúakat.
Meg anno láttam ilyet, hogy a magokat csiráztatták ki és azt ették, nem várták meg mig kinő valami belőle. Nem rémlik már mi volt, de tudom h valami csiráztatott cuccos.
A gomba jó ötlet.
Minden más növény esetében legalább 1 év amig termőre fordul, gyümölcsöknél közelebb van a 10 évhez is amig normális mennyiséget ad, és akkor se biztosit folyamatos táplálékot. Persze ha van egy 50x50-es kerted ami tökéletesen védhető akkor úgy-ahogy ki lehet húzni bogyós bokrokkal, uborkával, paradicsommal stb-vel, pláne ha van még ott egy tucat tojó tyúk meg egy-két bárány, vagy kecske is.
Meg ugye alap lenne a multivitaminokkal betárazás is. Egy korábbihoz beirtam, de ez a legújabb, hogy lehet kapni gyúrós boltokban megadózisos vitaminokat, én évek óta azt szedem, semmi bajom azóta. Kb 10x-es adag van benne egy Activalhoz, Centrumhoz képest, de a 150 kapszula csak 4000 forint körüli. Napi 2, de lehet 1 is, ha fogy akkor 2 naponta 1 kapszula. 10-20 ezerből évekre fel lehet tankolni vitaminból

Lackó555 2013.02.16. 14:10:37

"Kb 10x-es adag van benne egy Activalhoz, Centrumhoz képest, de a 150 kapszula csak 4000 forint körüli. Napi 2, de lehet 1 is, ha fogy akkor 2 naponta 1 kapszula. 10-20 ezerből évekre fel lehet tankolni vitaminból "
Melyik vitamin ez ? Írnál nevet és linket ?

Locomotiv 2013.02.16. 21:51:52

A régi öregek igen helytakarékosan termeltek, kis helyen több féle dolgot is termesztettek. Gondolok itt például arra, hogy legelőször elvetették a hónapos retket, majd miután az megérett a helyére ment a paprika és paradicsom palánta. A kukorica közé tököt vetettek, amik egyszerre nőttek egyhelyen. Vagy a futóbabot kerítésre gyümölcsfára futtaták így gyakorlatilag nem foglaltak termőtalajt. A gomba nagyon jó ötlet, vízóra aknában, fagycsap aknában ahová egyébként nem raknánk semmit nagyon jól elvan.

Locomotiv 2013.02.16. 22:44:04

@Bony: Kérlek ne nézd le a testépítést! Vannak a testépítők és vannak a hobbigyúrósok, nem keverendő. A testépítők (itt nem a szteroidokkal és növekedési hormonnal telepumpált profikra gondolok mert szerintem 120 kg izom lehet szép, de semmire sem jó) nem csak vasat emelgetnek. Amelett, hogy különösen oda figyelnek a táplálkozásra komoly hangsúlyt fektetnek a kardió edzésekre is ami kitartást, állóképességet ad. Én például futok, úszom és kerékpározom a testépítés mellett.

Tblog 2013.02.16. 23:06:29

@Bony: Semmi gond a parázsvitával ha a vitapartnerek megadtják egymásnak a tiszteletet. ;)

Mivel ez a videó egy fegyveres támadóról szól, így szerintem így amiket mondtam, pont témába vág. :)

albino combino 2013.02.17. 00:10:58

@Lackó555: bemész a legelső olyan boltba aminek a kirakatában egy nagyonkigyúrt emberke van és ha szerencséd van akkor nem b.zibárba keveredtél hanem testépitő boltba :D
Ott válogathatsz a vitaminok között, az eladók biztos tudnak segiteni majd. Én speciel Daily One-t vagy Mega Daily One-t szedek, meg nem mondom most hogy melyik a kettő közül. Ebben a napi ajánlott bevitel 10 szerese van benne kb, viszont mondjuk ilyenekből hogy kalcium, magnézium meg pont hogy nagyon kevés. Késő van már link keresgéléshez, de ha gugliba beütöd hogy body builder shop vagy valami hasonlót akkor biztos találsz valamit. De mondom, legegyszerűbb egy boltba bemenni, ha más nem az érdeklődés miatt. Netes rendelésnél pár száz forintot spórolsz, de az enyém pl. 150 kapszulás, ez rendes szedésnél is 2,5 havi adag, ott meg már 500 forint plusz-minusz nem annyira lényeges hogy rendelgess, leveszed a polcról aztán annyi.

Bony 2013.02.18. 06:46:41

@albino combino: ilyet en is szedtem,szuper volt. 5tabi volt 1 adag, nem is voltam beteg. Aztan elfogyott,es azonnal beleestem alegnagyobb gebulaba,2hetig kuzdottem,mire kilabaltam. Azota rendszertelenul szedem,kiveve a szezont-mikor tombol az influenza . Az immunrendszer megszokja es elkenyelmesedik,ezert szedem rendszertelenul. De en is csak ajanlani tudom a cuccost.

zaki82 2013.02.21. 14:36:38

nehez kerdes hogyan lehet ilyen helyzetet tulelni. elso korben azt mondanam, h mindenkepp mellenyt vennek fel es nem ugy nyitnek be a konyhaba mint egy idiota, hanem berugnam az ajtot, levadasznam a latoszogemben levoket es belepeskor felderitenem a vak zonakat (felteve, h nincs nalam villanto vagy granat, mert akkor ugye maris konnyebb a dolgom).

szinten fontosnak tartom a kijaratok akkuratus lezarasat, esetleg robbano csapdaval valo ellatasat mielott felfedem a kiletemet es nagyon odafigyelnek, h tobb fegyver legyen nalam -minimum egy kes es ket lofegyver- arra az esetre ha nincs idom ujratolteni, mert valaki rohamoz felem mikrosutovel vagy muanyag villaval, esetleg alattomosan forro kavet akar az arcomba lottyinteni.

fontos kiemelni, h a felkeszultseg ilyen helyzetekben kulcsfontossagu es kreativ otleteknek is teret engedunk ha jol elokeszitjuk az akciot. el lehet peldaul gazositani az irodat a szellozorendszer segitsegevel, ejjellatoval menni es lekapcsolni az aramot a nagyobb panik es riadalom kedveert, eldobalni minden fele petardakat, h azt higgyek az aldozatok tobb elkovetovel van dolguk, stb.

ne feledjuk, hiaba, h fegyvertelen civilek, konnyen megserulhetunk egy lelkes amator akciojatol is!
raadasul a kommandosok hamar kiernek a helyszinre es az ellenuk valo kuzdelemben mar igencsak koncentralni kell.
sokat segit azonban ha a 112 kozli a leendo aldozatokkal, h hivjak a mentoket (ahogy a megkeselt taxi sofor eseteben is) - ezzel ertekes perceket nyerunk magunknak.

mossberg operator 2013.03.22. 00:38:55

Nem tudom, hogy mennyire jon ide, de valami angol nyelvu blogon olvastam, hogy a csaj a darazsirto vagy csotanyirto sprayt hasznalta/hordozta konygazspray helyett, mert az tiltott. Ezekkel meg olni is lehet, ha nyitott szajba kerul. Hatotav 1 meter...

knife1 2013.03.23. 18:26:13

@londonercsecse: Hello!

A darázsirtó 4-5 m-re is elspriccel, de nemigen ölsz meg vele senkit, mivel Piretroidokat tartalmaz, ami melegvérűekre gyengén mérgező ("szájon át történő alkalmazása esetén a tapasztalható LD50 érték 50-2000 mg/testtömeg kg"), ezért is forgalmazható szabadon és használhatóak élelmiszer közelében is.

mossberg operator 2013.03.24. 00:19:13

@knife1:
Valaszod koszi. Akkor amt irtal az ellentmond annak amit olvastam, most akkor hogy is van? A csotanyirton az "irrital" emblema is rajta van...Honnan tudod? Probalta mar valaki?

knife1 2013.03.24. 11:02:09

@londonercsecse: Nem egészen értem, hogy mit próbált már ki valaki?
Az összes forgalomba kerülő szert, ill. a hatóanyagát bevizsgálják, többnyire patkányokon (amíg be nem tiltják ezt is), ebből határozzák meg az LD 50 értéket (ami az adott hatóanyagtartalom mellett 50%-os elhullást eredményez), ez az irányadó érték jelen esetben a melegvérűekre. Itt egy kis olvasnivaló: www.kockazatos.hu/anyag/deltamethrin (mostanában delta- ill. tetramethrint használnak darázs ellen).

albino combino 2013.03.24. 14:50:04

kicsit elbeszéltetek sztem egymás mellett. Ha tiltott náluk a gázspray akkor sztem is teljesen jó megoldás a bármilyen más fújós cucc.
Lehet hogy nem ugyanazt a hatást váltja ki mint a paprika spray, de hogy k.rva sz.r lehet ha mondjuk légfrissítővel szemen fújnak az is biztos (pláne ha egy öngyújtó is van a másik kézben)

mossberg operator 2013.03.24. 18:54:16

@knife1: Koszi! A kiprobalast ugy ertettem, hogy min, hol, hogyan, de ezt meg is valaszoltad mar. Holnap megirom a hatoanyagokat is mindkettobol. linket megnezem.

mossberg operator 2013.03.25. 18:00:11

@londonercsecse:
Kozben megneztem a hatoanyagokat, ha van itt valaki jo kemiabol, az kiokosithatna...:)
Darazsirto: Tetramethrin 0.35%, D-Phenotrin 0.125%, D-allethrin 0.1%.
Csotanyirto: Imipothrin 0.092%, Cypermethrin 0.092%.
Ezek hatasa emlosokre?

albino combino 2013.03.25. 21:08:42

@londonercsecse: én már leírtam a hatását picit fentebb :D
szarul fog neki esni, csípi a szemét, annyi időd lesz, hogy beletaposs a hülye fejébe, aztán uzsgyi

knife1 2013.03.26. 15:18:21

@londonercsecse: mindegyik piretroid származék, melegvérűekre gyengén mérgező, magyarul, ha megeszel 2 kilót, meghalsz jó eséllyel

Fredddy 2013.03.26. 15:51:42

De egyébként Mo-n lehet gázsprayt tartani, nem? Vagy kell hozzá viselési engedély, mint a gázpisztolyhoz?
A rovarirtókban általában keverve van az ölő és a rovarok szaporodását gátló hatóanyag, gyenge idegmérgek, kitinlebontók, meg ilyesmik, a ma forgalomban lévők szerintem emberre és gerincesekre már közvetlenül nem ártalmasak (de sokszor környezetszennyezők, mert a vizekbe kerülve olyan rovarokat is kipusztítanak, amit nem kéne+ esetleg rákkeltők is, de persze csak nagyobb mennyiségben).

knife1 2013.03.26. 18:47:29

@Fredddy: 20 gram töltőtömegűt hordhatsz legálisan (gazfegyver-ufo.hu/index.php/gazspray).
Nekem paprika-spray van, azt jobbnak tartom. Gázpisztolyt is tervezek, de sajna 50 000 Ft körül van, ami tartós és megbízhatóan használható .

Robi911 2013.03.27. 13:37:05

Érdekes video. Nálunk Mo-on, nem tudom mennyire életszerű. Az első blokk után szerintem pánik ezerrel. Meg kell tervezni tudatosan a menekülési útvonalat. Harcolni lőfegyver ellen? Mivel? Ráadásul a magyar törvények szerint az áldozatot hurcolják meg, ha védekezik. :-(

SZL8 2013.03.30. 10:01:30

@Robi911: Szerintem ennek a videónak 2 mondanivalója lenne:
-1: Ha már úgyis minden mindegy, mert valaki jó eséllyel le fog vadászni, akkor legalább ne széttárt karokkal várd, hanem küzdj ahogy tudsz. Igenis dolgozzon meg a fragekért...
-2: Ha 10-ből 9-szer már a második teremben leütik a támadót, a többi talán elgondolkozik, hogy megéri-e játszani a rosszfiút... Ez olyan, hogy ha mondjuk itt kis hazánkban minden korrupt politikust (párttól függetlenül) nyilvánosan kivégeznének, a családjuktól pedig elkoboznának minden vagyonukat, az első 10 után az államadósság felét kifizetnék a visszaforgatott pénzekből.

knife1 2013.04.03. 10:54:32

@SZL8: Inkább elszöknének az első 10 után! Egyébként hivatalos adat szerint a gengszterváltás óta, off-shore cégeken keresztül 56 000 milliárd ft-ot menekítettek ki az országból, ami több.mint kétszeres a teljes magyar államadósságnak, tehát megvan az a pénz!!!!

hunforum.com weboldal · http://hunforum.com/ 2014.01.17. 16:59:32

Sziasztok!
Nekem nagyon tetszet a videó!!
Tanulságos és hasznos lehet.
Szerintem ilyen esetben legjobb kussban maradni még el nem múlik a veszély. Nem kell hősködni, hősködjenek a zsaruk, ügy is azért kapnak fizetést.
süti beállítások módosítása